Dialoog in ‘Haiku’ – 5

Zomer 2014

.

0003 .

Met Simen maakte ik (cursief) het plan tot een dialoog in Haiku’s in de zomermaanden juli en augustus. Hierbij het vijfde deel waarmee voor nu de cirkel rond is.

Ik schreef vanuit de Provence en tijdens mijn terugreis. Simen was zoals hij dat noemt bezig met zijn verblijfsvergunning.
Vaak schreven we heel snel over en weer via sms.
Met warmte kijk ik terug naar deze bijzondere dialoog in deze bijzonder tijd.

We hebben er niet dezelfde foto’s bij staan dus plaats ik onderaan ook de link naar zijn weblog..

23 augustus

Spelen door gangen
van gedachten. Op elke
hoek vind je een deur

De wortel kronkelt
Die genen gesnoeid, reiken
naar geen zonlicht meer

27 augustus

Slechts voor hen die mij
niet overleven blijf ik
niet in gebreke

Opgetild weten
Geen berg is te overzien
zonder te klimmen

Vogels vallen vrij
Uit een gemarmerde wolk
gedragen door lucht

De weg wordt als van
zelf. Als zwaartekracht op droog-
gevallen aarde

Een steen van wijsheid
opgestaan uit zee van tijd
volgt ons met zijn blik

28 augustus

Zie de bonte kraai
Geen god verzonnen of er
is een vlekje aan

29 augustus

Trouw als een hond, kent
de geest vreemde paden die
ik liefst oversla

28 augustus

Voor de wekker uit,
nodigt mij de merel in
zijn dagend lichtruim

29 augustus

Tussen ontwaken
en droom proef ik eenvoud, de
bron van eigenheid

28 augustus

Stil terras op gracht
Bladeren dansen afscheid,
hitte nog in glas

30 augustus

De sprinkhaan in beeld
voordat de lucht verdikte
kirde de krekel

Wolken stapelen
trapsgewijs naar noord. Ik zoek
een wolkenvanger

31 augustus

Oertaal van mijn stam
breekt mij met zijn roep uit zee
van gras…verleden.

1 september

Het kind in de zon
weet al van zijn bestaan. Een
schaduw op aarde.

Mens, kleine eenheid.
Spiegelveld van evenveel.
Binnen zo buiten.

.

 

 

Deze slideshow vereist JavaScript.

Rotsen: Rocher des Mourres.

Simen is in 2018 plotseling overleden.
Zijn blog is helaas niet meer in de lucht.
Ik ben dankbaar voor zijn inspiratie en voor alles wat we deelden!

.

.

 

2 thoughts on “Dialoog in ‘Haiku’ – 5

Plaats een reactie