Vandaag is mijn bol hol

Hundertwasser: Der Weg von Dir zu mir zurück

.

och was ik maar
weer bellenblazend meisje
dan kon ik mij verwonderen
opgetild worden door glans
betoverende kleuren die verblinden
waarnemen hoe het spat
tot niets
huppelen en resten vergeten

welles nietes
luchtballonnen gefilosofeer
concepten die verdichten
meer en meer
tot eigen realiteit verheven
ook de aarde is rond gelijk de bel
van welke kant je ook kijkt
zie rupsbanden als mezelf  soms

was ik nog maar dat kind van ooit
die gedachten sprong met touwtjes
en ballen knikkers heette
alleen met elastieken twistte
hoger en hoger
kon ik nog maar vliegend landen
zoals in dromen onbevangen
liefhebben

.

©svara / 2011

.


.

.

15 thoughts on “Vandaag is mijn bol hol

    • Hé Antoinette
      fijn dat je me gevonden hebt en dank je
      op het VKblog had ik net een lange reactie aan je getypt en toen vloog het eruit
      technisch onderhoud
      benieuwd wat er nog van over is
      groet je

    • Dank je AstroLogicus
      Ooit kreeg ik een kleine dansende Genesha
      Je ziet ze niet zoveel
      Gewoon twee armpjes en twee beentjes
      Hij staat op een been
      ‘om dansend en spelend door het leven te gaan’
      Een herinnering voor elke dag wat je iedereen toewenst
      Bij deze dus!
      groet

  1. een hele mooie – en ach, ik zie mezelf plots onder de koepel staan met mijn legoblokjes … zorgeloos, zonneschijn, nog niet wetend wat me allemaal te wachten stond …
    maar zoals bluch al stelde : je bent toch nog steeds een beetje dat bellenblazend meisje, minder naief, maar toch nog altijd een beetje het kind in jou dat uit je ogen straalt !
    mooi fris blog trouwens – gek hé, hoe we allen uitvliegen naar andere nesten omdat er iemand beslist onze grote gezamenlijke boom om te hakken …
    liefs en dank voor de melding van mijn nieuwe nestje hier
    xx
    bert

    • Hallo Lenjef
      zo zou je het kunnen interpreteren

      voor mij is ‘was het maar’ in deze tekst nog een gevoel, een verlangen dat in het luchtledige hangt als een herinnering aan puurheid die goed is me te blijven herinneren en dat niet zozeer de vastere vorm heeft aangenomen van ‘ontevredenheid’ in het heden

      de voorbije toekomst….prachtig!!!

Geef een reactie

