Groots

Masaru Emoto: waterkristal Mozart 4e symfonie

.

gouden bol, warm helder licht
krachtiger dan dat donzen dek
straalt op mijn bast

waar nietsvermoedende
schrikkende poriën
zich gewillig openen

ontvankelijk

voor vloeiende levensdansen
die vol overgave samensmelten
naar buiten parelen

wonderlijk fenomeen
dit subtiele kleine
dat iets groots in zich draagt

.

©svara / 2009

Klein maar Groots: Mozart: 40e symfonie

_________________

De Japanse onderzoeker Masaru Emoto (Yokohama 1943) vroor watermonsters in die tevoren waren blootgesteld aan negatieve of positieve woorden, gedachten, emoties, of verschillende soorten muziek.
Daarna maakte hij foto’s van de waterkristallen.
Hieronder nog een paar foto’s uit zijn boek: Water weet het antwoord

.

Waterkristallen Braziliaanse muziek

.

Waterkristallen Argentijnse tango

.

.

.

.

.
.
.
.

9 thoughts on “Groots

  1. Ha, weer nummero uno ;)
    Ik zit echt niet bovenop je blog hoor!
    Mooi dicht weer, verbazingwekkend wat voor een effect geluid op water heeft. Heb net een boek uitgeleend waarin foto’s die de meest prachtige vormen laten zien van de structuur van de water deeltjes. Elke hertz geeft een totaal ander beeld. Het heet dacht ik waterklankbeelden, ik zal het even navragen als je interesse hebt.

    Fijne dag en dank weer voor het delen!

  2. @ Beukmans,
    Uno is een mooi getal toch?
    Ik heb het boek van Masaru Emoto erbij gezet.
    Misschien is het wel hetzelfde.

    @ Marius
    Fijn jouw spraakwater hier weer te zien.

    @ Ragfijn
    ….waar zou ze wonen dacht ik….

    @ Robbie
    dans ik in gedachten even mee!

  3. @Athy
    Het laat tevens zo mooi zien dat door smelten, samensmelten onderscheid wordt opgeheven…..
    Had je de uitgebreide reactie van Simen nog gezien bij het vorig blog over de vogeltjes?

    @Paco
    Daar kan ik vanuit vele invalshoeken over mijmeren.

    @Beukmans
    Dank je voor de link.
    ik heb zelf ook klankschalen en als ik daar water in doe is het prachtig om te zien dat elke klankschaal een andere vorm trilling laat zien.

    groet jullie

Geef een reactie

