Venetië – Isola di Burano

.

.

.
.

toen deze ochtend werd opgediend
vertoefde ik in genot
de zon als toverstaf met me mee
meteen
wist kleur me te verleiden
zoals tussen maandaglakens zo wit
ging ik op in vergetelheid

.

©svara
mei 2011

.

Deze slideshow heeft JavaScript nodig.

Foto’s:  ©Iris en Svara

Klik op de panoramafoto voor een uitvergroting

.

_____________________________________________________________________________________

Isola di Burano

Burano is een eiland in de Lagune van Venetië. Het heeft veel gekleurde huizen, ieder huis heeft een eigen kleur. De kerk San Martino dateert uit de 16de eeuw en heeft een klokkentoren. Het eiland is bekend om de traditie dat de vrouwen (veelal buiten) kantklossen als de mannen weg zijn om te vissen. Kant uit Burano is mede daardoor een zeer kostbaar en gewild handelsproduct geworden.

.


.


..

.

.

.

.

.

.

.

.

10 thoughts on “Venetië – Isola di Burano

  1. @ Beukmans
    @ Marjelle
    @ Simen, we vragen ter plekke gewoon naar het beste restaurantje en misschien willen Beukmans en Marjelle ook gezellig mee nu ze er toch al zijn en hen het sfeertje aanspreekt.

    groet jullie

    @ Marjelle, ik me voorstellen

Geef een reactie

