Zwierend – met Barbara Jansma


met de kruin omhoog

dan deren mij die ogen niet
want leven op scherpte
laat me durven
, maakt frivool

zijn luchten altijd zwanger

omdat ik voel
dat ik leef
omdat ik doe

op mijn manier

hoe ijdel ook
ik onzeker stuntel
hoe eenzaam kan het zijn

in deze glibberwereld

waar ik zal, waar ik wil
breekbaar stáán, gesteund
door de zetel van mijn ziel

trillend naar ultieme vrijheid

.

©svara
27-05-2011

.

Prent: Barbara Jansma
Dit gedicht heb ik geschreven n.a.v. een thema-blogdag op initiatief van Barbara’s prent Schaatsen uit: Beppe Maaike’s Ondraaglijke Vertellingen

Alle bijdragen bij deze prent
Barbara dank je!

.

.

.

..

Meer gedichten bij prenten van Barbara uit: Beppe Maaikes Ondraaglijke Vertellingen

Penelopé – Siddering
Mevrouw van der Pol – Eigen zó Wijs

Het beweeglijke méér
Voetnoot
De Vliegenier


.

.

.

.

13 thoughts on “Zwierend – met Barbara Jansma

  1. Weer helemaal in eigen stijl. De sfeer van het neergebogen hoofd van zelfingekeerd prachtig getroffen.
    Al associeer ik dat vooral met jeugd, maar het kan natuurlijk zoals bij beppes ook een tweede jeugd wezen.

    Hartelijke groet
    Sander

  2. @ Barbara
    Je weet dat ik dit geweldig vind!
    Jij hartelijk dank

    @ Martin
    Welkom en dank je ook
    Wat die laatste regel betreft
    ‘als energietrilling op weg naar innerlijke vrijheid’ zoiets

    @ Sander
    Dank je voor dit mooie compliment :oops:
    Ja en die Beppe gaat niet over een nacht ijs
    Laat die maar op haar manier schuiven
    Wat een krachtvrouw, topmens…
    Dat heb ik inmiddels wel door.

    Hartelijke zonnegroet voor jullie

  3. @ nou meneer Bert
    Dank u voor dit compliment! :oops:
    Ben zelf ook wel tevreden
    Ik vind haar prenten op een of andere manier zeer inspirerend om bij te schrijven

    @ Beeldsprekers jij ook hartelijk dank!

    Voor jullie nog een zonnig dagje gewenst

  4. @ Ingrid
    @ Lasja

    Die tussenzinnen heb ik nog bij twee andere gedichten n.a.v. prenten van Barbara.
    Dat weven (zo voelt dat) vind ik wel een uitdaging.

    Dank jullie met zonnegroet!

Geef een reactie

