Haar hemelse klank

.

.
uiteen gedreven wolken

woeien aan het firmament
roze rood, goud in het verschiet
toen het hemelgewelf

zich verder ontvouwde
om je in volle glorie te

eindelijk  mogen
  hemelen  waren je woorden

en jouw laatste adem
op die ene enkele tingeling
van jouw geliefde klok
zó sereen
tot echo werd gestild


.

.

________________________________________________________________

hemels verlangen

trage overgang

echt waar is overal

op weg naar de eeuwigheid

.

 

.Denn alles Fleisch ist wie Gras

Denn alles Fleisch, ist wie Gras, und alle Herrlichkeit des Menschen wie des Grases Blumen.
Das Gras ist verdorret und die Blume abgefallen.

De mens is als gras en zijn schoonheid als een bloem in het veld.
Het gras verdort en de bloem valt af.


.

.

.


1916-2009

svara

.

.

.

5 thoughts on “Haar hemelse klank

  1. zo heb ik ook nog de klok van mijn ouders. dan blijven ze een beetje bij de tijd. soms, het is een oud uurwerk, in 1940 gekocht, geeft de klok een hard geluid. dan weten we dat mijn moeder even iets kwijt wil.

  2. @ Ton,
    momenten om je bij de les te houden Ton
    eens je moeder altijd je moeder ;-)

    deze klok is niet in mijn bezit en ook weer wel.
    de exacte tijd en de de lichte tingeling als klank draag ik altijd bij me
    eerlijk gezegd zou hij hier ook niet zo passen
    ik moet nu lachen omdat ik haar hoor zeggen: ‘ach wat’.

Geef een reactie

