En nu nie mauwe

.
.

.

als ik me nog eens omdraai
gaan zij er weer vol tegenaan
nog te vroeg voor de blote bast
met
plaatjes

geploeter en geschreeuw
nopen me te gluren
door de spleet in ongebleekt wit
tegenin de schemer zie ik binken

ook jonkies die van hun pad af zijn
leggen hier een nieuwe toekomst
stevig  tussen betonnen banden
tegen verleidingen van de nacht

mannenkracht spierballen banen een weg

heuj…

gij…
hedde me nie geheurd?
ge het toch verdomme ogen in oewe kop!

maar de muts had al lang spijt
al lang,
lang vóór dat het drillen
mij nu laat rillen
in deze droge ochtendkou

.

© svara
17-11-2011

.

Afbeelding: Franz Muller-Leyer
Illusies&optische fenomenen / scheurkalender 2011
Meten is weten / Bedrieglijk perspectief

.

.

.

.

11 thoughts on “En nu nie mauwe

  1. @ Glaswerk

    ongetwijfeld zul jij de tekst in het gedicht correct kunnen schrijven in jouw streektaal.
    je zou me er een plezier mee doen want er zullen zeker foutjes instaan.
    enne…
    tis wor, tis zeker wà maar dan hedde ok wà, nie wor?

    groetjes vanuit hier!

  2. Sjoch natuerlik moatte jo dy smoarge jonges, foaral as hja hjir net hikke en tein binne al in bytsje koart hâlde, sa ’t jo witte ,moarns let, de hiele dei let” en de tiid hâldt gjin skoft no. Jo moatte al wat dwaen om it multi-kulturele sammen libjen slagje te litten.

Geef een reactie

