Op zijn retour

.

.


©svara

.
.

nog twee uur voor de boeg
via een zijspoor
met één euro twintig extra

maar dan krijg je ook wat
onbehaaglijk schuin zonder bocht
door vele tunnels genoeg te zien
koolzwart zijn ze al, die ogen
en toch moet die penseel
ten koste van, bibberend
met af en toe een schok
een uitschieter vanjewelste
maar ach dat maakt niet uit
ze heeft tien vingers en al
dat vocht op een grauwe tong
uiteindelijk heb je dan ook wat

rode tanden
en
een iets te grote mond

de vrouw er tegenover
gniffelt naar de man
maar hij gluurt liever
onafgebroken
naar dat veel jonger ding
onopvallend hoopt hij
dat zie je

dat nét te snel wegkijken
of die interessante blik omhoog

betrapt
zij geniet
hij weet dat

of blind ziet het niet
haar vingermoves
zijn veel interessanter
dan die te korte plissérok
natuurlijk van zijn vrouw
vele zilverringen aan witte vingers
haast niet te onderscheiden
van de nagellak parelmoer
lichter dan haar ontblote tanden
die ik even spot
tussen zalmkleur
bij haar onderdrukte geeuw
.
.
©svara
03-01-2012

.

.

.

.

13 thoughts on “Op zijn retour

  1. Camouflage

    misschien
    dienen
    enorme zilveren ringen en al de tierlantijntjes

    om de aandacht weg te trekken
    van iets dat weerzin kan opwekken

    zoals een
    rot karakter
    dat bloot komt na ’t drinken van een paar wijntjes

    ‘vele zilverringen aan witte vingers én geeuwen…’

    Graag gelezen, Svara.
    Lenjef

  2. @ Lenjef
    laat ik daar nu geen seconde aan gedacht hebben

    ik ga er vanuit dat ze het mooi vond
    ieder zijn smaak
    en navenant het aanbod in winkels

    wat een rijkdom
    groet
    svara

  3. @ assyke
    kan ik me we iets bij voorstellen
    je moest eens weten wat ik voor luchtigs in me heb :-)
    maar om het in een goede vorm hier op het blog te uiten is een ander verhaal

    dank je!

  4. De woorden zijn een prachtig beeld. Zoals ook al blijkt uit Barbara’s reactie.
    Een beeld dat op het beeld erboven uit mijn gezicht vertrekt.
    Niet zonder daarbij de eeuwige twijfel op te wekken: Of komt hij aan ?
    Ik weet nooit wat de voor of achterkant is van een trein. Wanneer een dame die zich opmaakt de doorslag geeft voor de keuze van de plek waar ik ga zitten, kom ik daarom soms in onbekende plaatsen aan.

  5. @ Dianne
    goed om te horen

    @ Spuit11
    ik ben zo vrij dit positief te interpreteren

    @ Simen
    ik begrijp je getob.
    voor alle zekerheid zou ik het dan bij een enkeltje houden

    @ Athy
    zal geen waterproof zijn geweest
    .

    Hartelijke groet voor allen!
    .

Geef een reactie

