Oproep-gedichtendag-Vervolg

.
.

Doe je mee met een experiment voor GEDICHTENDAG 2012?

(deze oproep plaatste ik een keer eerder)

Ik heb al verschillende afbeeldingen ontvangen waarvoor dank! De diversiteit is zo leuk dat ik er wel meer wil…. (één per persoon )

Nagenoeg altijd plaats ik bij de gedichten een afbeelding.
Regelmatig wordt me gevraagd wat er het eerste was. Negen van de tien keer schrijf ik eerst het gedicht en dan is een afbeelding vinden meestal zo gepiept.

Er zijn blogs die me inspireren door de schoonheid van kunst en waar ik volop geniet van schitterende foto’s, schilderijen, tekeningen, computerkunst of schilderijen van ‘de groten’.

Nu lijkt het me een aardig experiment dat een aantal bloggers de illustratie verzorgen bij een gedicht dat ik schreef voor gedichtendag 2012.

Het thema is ‘STROOM’ en tevens de titel van het gedicht dat ik hieronder plaats.
Wat roept dit gedicht bij je op en welk beeld zou jij daarbij kiezen of indien mogelijk zelf creëren?

Wanneer je het leuk vindt om deze uitdaging aan te gaan mail me dan zo snel mogelijk zodat ik alvast weet met hoeveel afbeeldingen ik rekening mag houden. svara@kpnmail.nl

Woensdag 25 januari om 9.00 uur (liever eerder) zou ik graag alles binnen willen hebben in een bijlage zodat ik het een en ander nog in een blog kan verwerken.

Donderdag 26 januari zal ik het gedicht met alle beelden op het blog publiceren.

beeldenstroom-gedichtendag-2012

 

Ik zie er naar uit.
Hartelijke groet
Svara

________________________________________________________

Stroom
.

Bij de eerste impuls van bewust zijn
draait verlangen zijn dimmer
naar vol vermogen.
Mijn netwerk herneemt haar eigen kleur,
gloeit me in verwachting naar de dag.

Verleiding, tomeloze energie sleurt,
giert, trilt onderhuids, van alles los
tot in het puntje van elke zenuw
om die tango te dansen op mijn humus,
dit vruchtbaar verleden dat zich verbeeldt,
in beelden van satijn.

Zij springen hun flitsen van de kruin
naar de hak om voeten te vinden,
slaan het kabbelen over, zo snel
golven, vloeien ze weer
hun eigen weg uiteen.
Laten ‘het beter weten’ voor wat het is.

Niets,

geen stopcontact,
geen snoer.
.
.
©svara
11-01-2012

.

.

.

.

.

