Duisterlicht

klik voor groter formaat

.

.

.

ik pieker me suf
voorbij dat ene punt
van alerte concentratie
om de klik te vinden
die het geheim onthult van
– holst –

ik ga de breedte in
de hoogte diep, naar alle kanten
ongevraagd

zoek het in de krochten van
mijn bovenkamer, mijn hart
op het puntje van de tong
het zit me op de hielen
maar ik vind het niet

ligt het verborgen
in het ongekende
dat onbenoembare
in het pure, in mijn kern?

en dan
in het diepste duister ligt
daagt het licht me uit
schittert tegemoet en fluistert
hé piekeraar waar zit je?
telkens als ik je zoek
ben je er niet

in het holst



.

©svara
10-02-2012

.

.

.
.
Mocht je de laatste regels over de piekeraar herkennen,
ze vonden hier een nieuw plekje

Dit gedicht schreef ik voor De Blauwe Salon van maart met het thema
HOLST
De Blauwe Salon is een maandelijks podium op elke derde zondagmiddag
van 12 tot 15 uur in muziekcafé 
de Muse
in Malden
Het podium biedt plek aan literatuur, muziek en performance.
Aansluitend speelt elke maand
De Maldense Bluessessie
.

.
.
.

.
.
.
.

.

.

.

12 thoughts on “Duisterlicht

  1. Zou ze…

    ze zoekt naar antwoorden op eeuwige levensvragen
    ploegt de oude aarde ondersteboven
    tot de schitterendste sterren doven
    zou ze zich in de gangen van haar diepste zijn wagen

    Zoals altijd aan prachtig gedicht, Svara.
    Graag gelezen.
    Lenjef

  2. Dank jullie
    En een groet met voor allen een glimlach erbij
    Ook voor de degenen die een ‘like’ achterlieten

    @ Marius
    fijn dat je er weer was
    @ spuit11
    klopt
    het onnoembare kan niet benoemd :-)
    @ Lenjef
    ik hou er van om gedachtekronkels te observeren
    @ Dauw
    zo voelt dat ja
    overgave ervaren is een geschenk
    en zoals ik aan Lenjef schrijf…..

  3. @ Athy
    ben ik helemaal mee eens
    zo is er een oud gezegde:
    zoekt en ge zult kwijtraken zoek niet en ge zult vinden
    HOLST
    zoals je onder het gedicht kunt zien wat dit het thema van de blauwe salon
    in het gedicht liet ik er zo mijn gedachten op los
    ik vond het een intrigerend thema/begrip!
    en ik niet alleen zo bleek gisterenmiddag
    met een zonnige groet vanuit hier

Geef een reactie

