De Liebster Award geef ik door aan ….

20130203-190340

In mijn vorig blog  schreef ik dat ik door Dichtgezicht werd genomineerd voor de Liebster Award.
Omdat ik A heb gezegd vind ik dat ik het ook af moet maken, hoe lastig ik het ook vind. Dus in dit blog ga ik 11 bloggers in het zonnetje zetten. Onder de namen staan de 11 vragen.
Voel je vooral niet bezwaard als je hier niet aan mee wilt doen!!

De regels
1. List 11 facts about yourself
2. Answer the 11 questions the blogger who nominated you left
3. Ask 11 new questions for those you nominate
4. Choose 11 bloggers with less than 200 followers to nominate
5. Go to each bloggers page and let them know about the award
6. Thank the person who nominated you and link back to their blog

Ik kies voor ….
Blogs/bloggers waar ik schoonheid ervaar, zuiverheid, fijngevoeligheid, oprechtheid, moed, eigenheid, de kracht van  kwetsbaarheid voel. Blogs die mij verwonderen die me meenemen naar thema’s en plekken die anders aan mij voorbij gaan. Ik vind er tips, soms maar een enkel woord dat iets in mij teweeg brengt, eenvoud, bescheidenheid, een kritisch stuk maatschappij betrokken tekst of een mooi stukje muziek. En ik kies voor bloggers die ik soms vergeet omdat ik ze nog niet zo goed ken en ik de ondertitel in het logo serieus wil nemen.

In het midden zet ik vier namen als dank:
Ina Dijstelberge , Knutsel, Antoinette Duijsters en Athy van Meerkerk.
Blogs waar ik niet, nauwelijks of te weinig kom.
En juist die mensen spelen een grote rol op mijn blogs en krijgen daarom van mij een plek in het midden.
Ina en Knutsel hebben met de OBA-site een geweldig werkende voorpagina voor bloggers gecreëerd zodat dat ik snel veel verschillende blogs kan bezoeken.
Antoinette en Athy zijn niet bij OBA aangesloten maar zij zijn die altijd trouwe bezoeksters die bij mij tot nu toe de meeste ‘likes’ of reacties achterlieten.

Verder in willekeurige volgorde.

Blew:  http://blewbird.wordpress.com/
Ragfijn:  http://ragfijn.blogspot.com/
Gingy:  http://www.annemuller.nl/gingy/
Simen Vrederat:  http://hardslag.emkasharp.nl/vrederat/
Jeanine Hoedemakers:  http://jeaninehoedemakers.wordpress.com/

InaKnutselAntoinetteAthy
.
Laila : http://tkmst.wordpress.com/
Fenny:  http://kunstminnares.wordpress.com/
Dauw:  http://dauwgrafics.blogspot.nl/
De minimalist:  http://www.deminimalist.nl/
Bas Geeraets:  http://www.basgeeraets.blogspot.nl/

En al die anderen bij wie ik graag kom, die mij inspireren en ik hier niet tekort wil doen. Ik ben al buiten mij boekje gegaan..…

Vragen van mij aan de genomineerden
1 Als je de leeftijd zou hebben van een middelbare scholier welke studie zou je dan kiezen?
2 Welk beroep zou je op dit moment graag willen uitoefenen wanneer er geen enkele belemmering voor je zou zijn?
3 Zou je in deze tijd geboren willen worden?
4 Als je iets zou kunnen veranderen in de maatschappij wat zou je dan als eerste aanpakken?
5 Waar word je sacherijnig van?
6 Is er een film of een boek dat je me zou willen aanraden?
7 Welk blog van jezelf zou je hier nogmaals onder de aandacht willen brengen omdat je er zelf heel tevreden over bent?
8 Door wie of wat word jij geïnspireerd?
9 Wat is het eerste woord dat nu in je opkomt?
10 Stel dat je een kind hebt (of zou hebben) in welk land zou jij hem of haar graag willen zien opgroeien en in welk land absoluut niet?
11 Wat zou jij je grootste vijand niet gunnen?

.Poeh poeh Sanne, de klus is geklaard, nogmaals dank!

23 thoughts on “De Liebster Award geef ik door aan ….

  1. Oh, wat lief! Ik voel me erg vereerd met deze nominatie. Dank je wel, Svara! En natuurlijk ook voor jou een dikke proficiat met deze Award.

    Vorige week echter, blies mijn computer zijn laatste stroomstoot uit, wat het “bloggen” en “internetten” voor mij plots een stuk trager en omslachtiger maakt (de riemen waarmee ik me dezer dagen een beetje beredder zijn die van een palmtop van zoonlief). Vandaar ook dat ik me momenteel beperk tot het strikt noodzakelijke, om m’n blog draaiende te houden en naar ik vermoed, zal dat ook nog even zo blijven.
    Maar met jouw goedvinden, hou ik het in in ieder geval in gedachten om er later alsnog mee aan de slag te gaan wanneer alles weer mooi in de plooi ligt.

    Veel succes en nog een fijne avond gewenst van
    Dauw

    • @Blew
      Nee er is geen deadline.
      Er zijn alleen wat regels die ik wilde respecteren.
      Je vind ze in het blog hierboven. Omdat ik het veel vond voor een blog heb ik er twee blogs van gemaakt.
      Succes!

  2. @Dauw
    @Knutsel
    @Jeanine

    Dank voor jullie reactie.
    Geen enkele verwachting van mijn kant naar wie dan ook!!

    Jeanine het is de bedoeling dat er ook blogs in de picture komen die nog niet zo bekend zijn.
    En zo te zien in de statistieken komen er best wel wat bloggers kijken.
    Ik vond dat ik of helemaal mee moest doen en er voor gaan of helemaal niet.

    Het was veel werk maar uiteindelijk wel een aardige uitdaging om er mee bezig te zijn.

  3. Ach lieve svara, wat moet ik met al die eer. Ik ben maar een arbeider, weet je, van één bepaalde muziek, zoekend naar mijn klanken, overal, waar ik ze maar kan vinden, in het licht en in het duister, dat is alles. De rest laat me eindeloos onverschillig, vind ik onbegrijpelijk, panisch vervelend …

    Hartegroet van Ragfijn

  4. Ik had een oom, in de verre oudheid van de jaren ’50, die bijna nooit iets zei. Zulke mannen (vooral mannen) waren er toen veel in Finland. Nu niet meer, maar toen waren er jongens die tegen de tijd dat ze volwassen werden tot de zwijgers gingen behoren. Ik vroeg het hem, waarom hij niks zei. Aan een klein meisje wou hij het wel vertellen: bijna alles wat mensen zeggen is overbodig. Wat ik me met name herinner is dat hij het ‘goedendag’ zeggen en het maken van complimenten wilde vermijden. Namelijk, wanneer je iemand het goede toewenst, of complimenteert, houdt dat eigenlijk in dat je een ander dat niet toewenst.

    • @Selma
      Altijd mooi zo’n verhaal. Wat ik me afvraag is of die laatste zin een interpretatie van jou is of dat hij dat zo ook letterlijk van mond tot oor doorgaf aan zijn kleine nichtje.
      Herken jij jezelf erin?

  5. Dag Svara,

    Dank voor de nominatie, erg aardig van je! Ik voel me vereerd. Ik weet niet of het mij lukt om aan de 11 blogs te komen, ik ga kijken.
    Cool initiatief, ik blijf iig je site bezoeken,

    Vincent

    • @Antoinette
      graag gedaan.
      vrijheid, blijheid
      zoals hierboven al ergens gezegd….
      ik wilde graag de regels respecteren
      al ben ik natuurlijk wel razend benieuwd naar antwoorden van iedereen maar niemand heeft zin of tijd geloof ik.
      de wereld draait toch wel door :-)
      hartelijke groet voor jou

  6. Svara, dat jij die award kreeg kon ik mij heel goed indenken.Dat jij hem naar een aantal mensen doorstuurde, waaronder ik, vind ik gezien het werk bewonderenswaardig.Ik ben al zeventig jaar geen regeltjesmens, dat krijg ik maar niet voor elkaar.Ik ga er in het weekend wel een blogtekst over schrijven.Dank voor je aandacht.Warme groet, Athy.

Geef een reactie

