Spiegeling

.
Mijn opa werkte bij de dokter, zijn vader
at van zijn land en jij kookt op jouw manier.
Het is heel wat om te moederen en te werken.

Ieders binnenkant wordt beroerd naar de tijd.
Elke generatie kijkt met andere ogen.
Wie naar mij kijkt ziet gelijkenis.

Wie mij echt ziet, ziet zijn zelf te midden van zwart wit.
In het beeld dat de muur bij mijn moeder siert
zijn buikgevoelens ontkleurd, de omlijsting verjaard.

Vissticks eten heb je niet van mij. Jouw vader
hoeft ze niet meer. Zijn moeder bakte ze
elke vrijdag. Verse vis was haar te ingewikkeld.

.

©svara
20.10.16
.
.
.
.
.

 

4 thoughts on “Spiegeling

Geef een reactie

